05 de gener, 2007

Alberni

Fa dies que no parlo de l'Eo, i no es per que em faltin ganes, el tinc reposant a l'espera de provar els motors, però em falten un parell de càrdans que de moment he substituït per un parell de fitxes de regleta d’empalmes, van bé però els motors vibren massa i no vull fer-los malbé, tindré paciència i esperaré que arriben els maleïts cardans.
Mentre espero, bloquejo i vaig submergint-me buscant vaixells candidats per a un proper model, i buscant i remenant he trobat una corbeta de la classe Flower de les primeres que va construir l'Armada Canadenca amb motiu de la 2GM , m'ha sobtat trobar-ne una de nom HMCS Alberni.
El vaixell du aquest nom per la ciutat Port Alberni de l’Illa de Vancouver i de retruc la ciutat du el nom pel capità tortosí Pere d’Alberni que a les voltes de 1790 al davant de la Primera Companyia Franca dels Voluntaris de Catalunya va fer una estada de prop de tres anys a l’estret de Nookta a l’Illa de Vancouver.
Però de Pere d’Alberni, ja en parlarem més un altre dia, aprofitant que el dia 30 d’aquest mes es complirà el 260 aniversari del seu naixement, ara vaig a veure si els Reis Mags se’n recorden de mi.